|
Fındık Yağının İnsan Sağlığına Katkıları Bilimsel Verilerle Kanıtlandı |
|
Lincoln üniversitesinde İngiltere, Amerika Birleşik Devleti ve Kanadalı profesörlerden oluşan araştırma ekibi Fındık Tanıtım Gurubu sponsorluğunda bir araştırma yaparak, Fındık yağı tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri bakımından zengin olduğu ve tekli doymamış yağ asit miktarı yüksek olan yiyeceklerin kolesterol düzeylerini düşürdükleri ve dengeledikleri önceden yapılmış bilimsel çalışmalar tarafından ispat edilmiştir ve ayni zamanda kalp damar hastalıkları riskini azalttığı vurgulanmıştır
| Fındığın yan ürünleri ve faydalarını bilimsel olarak inceledi. Yapılan bilimsel araştırma sonrasında Fındığın besleyici özelliği ve insan sağlığına faydaları açısından büyük önem arz ettiği kaydedilerek, Fındığın içerdiği yüksek orandaki (%60) yağdan dolayı iyi bir enerji kaynağı olduğu vurgulandı. Fındık Yağı konusunda çok önemli araştırmalar yapan bilim adamları hazırladıkları raporda şu verilere yer verdi. Fındık yağı tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri bakımından zengindir ve tekli doymamış yağ asit miktarı yüksek olan yiyeceklerin kolesterol düzeylerini düşürdükleri ve dengeledikleri önceden yapılmış bilimsel çalışmalar tarafından ispat edilmiştir ve ayni zamanda kalp damar hastalıkları riskini azalttığı vurgulanmıştır. Buna ilaveten, tekli doymuş yağ asiti ilave edilmiş diyet (fındık yağında yüksek miktarda) ayni şekilde etki yapmaktadır. Örneğin, kalp damar hastalıkları riskini azaltmakta, tansiyonu düşürmekte, kolesterolü düşürmekte, kötü huylu LDL kolesterolü düşürmekte ve iyi huylu HDL kolesterolü yükseltmekte ve triacylglycerols miktarını ise düşürmektedir. Fındık mükemmel bir E vitamini kaynağıdır. E vitaminin antioksidan özelliğine sahip olmasından ve bunun kalp damar hastalıkları ve kanserle olan yararlı etkilerinden dolayı, fındık tüketici ve sağlık kuruluşları tarafından büyük bir ilgiyle takip edilmektedir. Fındık yağı içerisindeki mineraller kolesterol düşürücü etkisinin yanında bir çok kanser türlerinin (kolon, prostat ve göğüs kanseri) önlenmesinde koruyucu etki yapmaktadır. Ayrıca tümör’ün gelişmesini önler ve apoptis’in oluşmasını engeller. Yapılan bu araştırma Fındık yağının insan sağlığı üzerinde olumlu etkiler yaptığını kanıtlamıştır. Fındık iyi bir mineral kaynağıdır, özellikle yüksek miktarda kalsiyum, magnezyum, fosfor, ve potasyum bulunmaktadır. İhtiva ettiği vitamin ve minerallerle ruh sağlığı açısından önemli olan fındık ve fındık yağı kemiklerin gelişimi, dişlerin güçlenmesi ve Kansere karşı koruyucu etki yapmaktadır. | |